Specifikace reklamního formátu HTML 5

Kompletní znění specifikací je k dispozici v PDF. Zde jsou vykopírované podmínky platné pro HTML bannery od ledna 2016, s doplněnými odkazy:

Platí i obecná pravidla vztahující se na všechny bannery:

  1. Banner nesmí být príliš agresivní, ve smyslu chvění a blikání - za agresivní banner je považována kreativa, která ve velmi krátkém časovém intervalu (kratším než 1 vteřina) výrazně mění barvy, nadpisy či jiné významné grafické prvky, které mohou uživatele vyrušovat při práci se stránkou.
  2. Banner nesmí obsahovat vulgarismy či jiné neetické prvky.
  3. Banner nesmí překročit povolené datové limity a musí mít správné rozměry na požadovanou pozici.
  4. Banner nesmí obsahovat ovládací prvky operačních systémů, nesmí vypadat jako systémové hlášky a nesmí využívat všeobecně známé prvky zavádějícím způsobem – třeba symbol play [▶] na cokoliv jiného než zapnutí přehrávání, symbol křížku [×] na cokoliv jiného než zavření/skončení, symbol lupy na cokoliv jiného než hledání/zvětšování apod.
  5. Banner nesmí jakkoliv zasahovat do stránky nebo ovlivňovat chování prvků stránky, které nejsou součástí komerční plochy (banneru). Nesmí měnit titulek stránky, ani její hlavní obsah či samovolně upravovat nalistovanou adresu bez prokliknutí banneru.
  6. V názvech souborů dodaných bannerů se nesmí vyskytovat žádná diakritika, mezery, ani zvláštní znaky. Místo mezery lze použít podtržítko „_“.
  7. Předání všech verzí banneru a cílové URL adresy je nutné nejpozději dva pracovní dny před začátkem kampaně, pokud není uvedeno jinak.

Videobanner

U videobannerů požadujeme:

Branding

Pravidla pro brandingy jsou popsaná na samostatné stránce.