Specifikace reklamního formátu HTML 5
Kompletní znění specifikací je k dispozici v PDF. Zde jsou vykopírované podmínky platné pro HTML bannery od ledna 2016, s doplněnými odkazy:
- Banner poběží jako samostatná HTML stránka v iframu, čímž je vyloučeno riziko technické i vizuální kolize s jinými prvky stránky. Potřebuje-li být banner mimo iframe, musí být dodaný s větším předstihem a bude podroben důkladnější kontrole.
- Banner nesmí působit viditelné potíže v žádném prohlížeči (ani ve starším, třeba v Internet Exploreru 8). Nesmí vyvolávat JS chyby, ani psát cokoliv do konzole.
- Podklady pro banner se (včetně externích zdrojů, např. písma z Google Fonts) musí vejít do datového limitu 100 kB (vyjma ilayeru, který má povoleno 120 kB). Tímto je vyloučeno použití nástrojů Adobe Edge a Swiffy, jejichž podpůrné JS knihovny jsou samy o sobě větší než datový limit, stejně jako použití různých JS frameworků (YUI, MooTools, Prototype.js, jQuery a spol.) a CSS frameworků (Bootstrap, Foundation).
- Banner nesmí stanovené limity využívat neekonomicky. Datově úsporné CSS animace s minimem skriptů zkrátí čas nutný k překontrolování funkčnosti a sníží riziko odmítnutí. Neefektivně tvořené animace (třeba pomocí GWD) a neúměrně datově velké grafické podklady (špatně komprimované PNG, zbytečně použité GIFy apod.) jsou zamítnuty.
- Banner nesmí nadměrně zatěžovat procesor. Jako reference slouží počítač s CPU Intel Core 2 (1,86 GHz) a tablet iPad 2.
- Obslužné CSS i JS by měly být přímo uvnitř HTML.
- Celá prokliknutelná část banneru musí být uvnitř odkazu (element
<a>
s atributem href
, žádný onclick
). Cílovou adresu do atributu href
nastaví náš reklamní systém.
- Uvnitř iframu se nesmí odehrát žádné přesměrování (nebo jiná změna adresy) způsobující, že kliknutí na tlačítko Zpět v prohlížeči na naší stránce nepovede na předchozí stránku.
- Prokliknutelná část banneru musí mít při najetí myší standardní kurzor ruky, který mívají odkazy. Neprokliknutelné části musí mít normální kurzor.
- Banner si nesmí ukrást focus nebo způsobit odchod z naší stránky bez standardní explicitní akce uživatele (tj. bez kliku myší, bez stisknutí enteru, bez dotyku ukončeného v místě, kde začal).
- Banner nesmí vydávat zvuky bez najetí myši nebo bez explicitní akce uživatele.
- Část uživatelů používá jinou výchozí velikost písma. Nevyžadujeme, aby banner vypadal při všech velikostech stejně, jen upozorňujeme, že je vhodné na tuto pružnost prostředí nezapomínat (zamezit jí nelze).
Platí i obecná pravidla vztahující se na všechny bannery:
- Banner nesmí být príliš agresivní, ve smyslu chvění a blikání - za agresivní banner je považována kreativa, která ve velmi krátkém časovém intervalu (kratším než 1 vteřina) výrazně mění barvy, nadpisy či jiné významné grafické prvky, které mohou uživatele vyrušovat při práci se stránkou.
- Banner nesmí obsahovat vulgarismy či jiné neetické prvky.
- Banner nesmí překročit povolené datové limity a musí mít správné rozměry na požadovanou pozici.
- Banner nesmí obsahovat ovládací prvky operačních systémů, nesmí vypadat jako systémové hlášky a nesmí využívat všeobecně známé prvky zavádějícím způsobem – třeba symbol play [▶] na cokoliv jiného než zapnutí přehrávání, symbol křížku [×] na cokoliv jiného než zavření/skončení, symbol lupy na cokoliv jiného než hledání/zvětšování apod.
- Banner nesmí jakkoliv zasahovat do stránky nebo ovlivňovat chování prvků stránky, které nejsou součástí komerční plochy (banneru). Nesmí měnit titulek stránky, ani její hlavní obsah či samovolně upravovat nalistovanou adresu bez prokliknutí banneru.
- V názvech souborů dodaných bannerů se nesmí vyskytovat žádná diakritika, mezery, ani zvláštní znaky. Místo mezery lze použít podtržítko „
_
“.
- Předání všech verzí banneru a cílové URL adresy je nutné nejpozději dva pracovní dny před začátkem kampaně, pokud není uvedeno jinak.
Videobanner
U videobannerů požadujeme:
- formát videa MP4
- kodek H.264
- maximální datový tok 256 kb/s (kilobitů za sekundu).
- maximální datová velikost videobanneru je 1 MB.
Branding
Pravidla pro brandingy jsou popsaná na samostatné stránce.