Brandingy
Potřebné podklady:
- DoubleMegaboard 998x200 px (nebo Megaboard 998x100 px) – GIF/JPG záchranný (max. 45 kB), nebo HTML banner (max. 100 kB), více ve specifikacích reklamních formátů. V případě nedodání se použije průsvitný obrázek.
- Jeden nebo dva obrázky (JPG, PNG nebo neanimovaný GIF) - „záhlaví“ + „opakovací obrázek“ – u obou si lze říct, jestli mají být fixované, nebo ne.
Vrchní banner je vodorovně uprostřed stránky, má nad sebou 17 pixelů místa.
Podmínky pro obrázky na pozadí:
- Datová velikost obou obrázku nesmí přesáhnout 240 kB.
- Doporučená šířka obrázků je 2000 px a minimální výška 150 px.
- Obrázek záhlaví musí obsahovat při šířce plochy 1280 pixelů viditelný povinný text: „Podbarvení stránky je placenou inzercí společnosti JMÉNO, a.s.“.
- Povinný text musí mít velikost minimálně 11 pixelů a musí být dostatečně kontrastní vůči podkladu.
Velikost 11 pixelů znamená, že písmenko „P“ musí mít výšku nejméně 8 pixelů a písmenko „o“ musí mít šířku nejméně 5 pixelů a výšku nejméně 6 pixelů:
Ukázky
Náhledy ukázek: HP iDNES.cz, Zprávy, Auto
Ukázky realizovaných kampaní:
AirBank
(AB2,
AB3),
Vodafone,
T-mobile,
Tchibo,
KB,
BeBe,
GE,
ČP
Test nasazení
Obrázky lze otestovat na ImageBrand Preview NEBO zkopírujte zdroj stránky a vložte na konec hlavičky níže uvedený kód s upravenou cestou k obrázkům.
Branding přes Adform
Pro brandingy z Adformu se nám podařilo v březnu 2017 vyvinout speciální postup, při němž se nabouráváme do skriptů Adformu a obrázek z nich vykreslujeme správným způsobem (sám Adform totiž brandingy nepodporuje).
Obrázek nasazený v Adformu musí mít šířku větší než 1200 pixelů, aby náš skript bezpečně určil, že s ním má nakládat jako s brandingem. Musí tam být jako obrázkový banner, ne jako obrázek schovaný v nějaké nerozluštitelné flákotě HTML kódu.
Události zaznamenávané do statistik Adformu (typicky mouseover
) se hlásí pouze z bloku odpovídajícího hornímu banneru.
Branding přes vlastní skript
Pokud k nám chcete nasadit branding jinak, než přes náš postup, musíte dodržet následující podmínky:
- Skript nesmí zasahovat do našich elementů na stránce – nesmí měnit z-indexy ani jinak modifikovat naše prvky.
- Branding nesmí nijak reagovat na kliknutí uskutečněné pouze za účelem aktivování okna. (Takových kliků je přibližně čtvrtina.)
- Celková velikost nesmí překročit 250 kB, počítáno včetně obslužných skriptů. Vše musí mít dobré kešovací hlavičky (aspoň na den).
- Nasazovací skript nesmí působit viditelné potíže v žádném prohlížeči (ani ve starším, třeba v Internet Exploreru 8). Nesmí vyvolávat JS chyby, ani psát cokoliv do konzole.
- Obrázky brandingu se nesmí načítat před obsahem, pokud není jisté, že už je má návštěvník v keši.
Jelikož váš skript z logiky věci nemůže běžet ve vlastním dokumentu (v elementu <iframe>
), platí také všechny podmínky, které platí pro vkládání reklamy napřímo.