Prokliknutelné části banneru musí být v odkazu, nebo musí být odkazem překryté. Odkazem se rozumí element <a>
s atributem href
. Na tom, co je v href
u, nezáleží, náš skript stejně cílovou adresu přepíše na adresu nastavenou v našem reklamním systému a nastaví také atribut target
.
Proč požadujeme zrovna odkaz a nerozklikáme třeba <div>
? Protože je přirozenější a nabízí víc možností – odkaz si uživatel může prostředním tlačítkem myši (nebo Ctrl+klikem) otevřít do nového tabu, nebo si může kliknout pravým tlačítkem a cílovou adresu zkopírovat, atd.
Krom toho se domníváme, že je to i jasnější z hlediska přípravy banneru – odkaz má sám od sebe rovnou správný kurzor, je garantované, že nemůžou být dva odkazy v sobě a kód je přehlednější (= autor se nezamotá v ukončovacích značkách <div>
ů).
Mezi tvůrci bannerů je v oběhu řada skriptů, které z URL berou cílovou adresu prokliku a nastavují ji do href
u samy. My nepotřebujeme, aby v dodaných podkladech podobná funkce byla, respektive spíš to nechceme. Díky našemu unifikovanému pravidlu, že libovolný odkaz je proklikový odkaz, můžeme k libovolné stránce přilepit vlastní skript, který href
nastavuje. Náš jednoduchý skript si můžete prohlédnout na adrese https://1gr.cz/js/ad/proklik.js.
Problém nastává, když je uvnitř banneru cizí skript na nastavení prokliku a přepisuje href
až poté, co ho nastaví náš skript. To se nám nelíbí a v takovém případě požadujeme smazání toho cizího skriptu.