„V důsledku migrace serverů nemusejí být fotografie, videa a zvukové soubory, které jste nahráli před více než třemi lety, již dále na serveru MySpace dostupné. Omlouváme se za nepříjemnosti a doporučujeme obnovit data ze svých záloh ...“.
Touto zprávou přišli uživatelé sociální sítě MySpace o naději, že jejich data, nebo data jejich oblíbených umělců budou na serverech MySpace.com obnovena. S jejich nedostupností se potýkali déle, ale byli ujišťováni, že se na jejich obnově pracuje.
Data nahraná během prvních dvanácti let provozu služby byla do nečitelné a neobnovitelné podoby poškozena během migrace serverů a zálohu celé databáze MySpace evidentně neměl. Umělci, kteří síť ještě využívají, mohou data obnovit z vlastních záloh, pokud je mají.
Jenže už samotná první podmínka je pro mnoho skladeb s dnes přinejmenším historickou hodnotou fatální.
Dnes jen stínem dávné popularity
V roce 2008 MySpace každý měsíc navštívilo bezmála 76 milionů unikátních uživatelů. Tehdejší největší sociální síť byla využívána především začínajícími umělci, kteří zde publikovali svoji tvorbu, a díky obrovské popularitě MySpace tam pro ni nacházeli veliké publikum. Největší skupinou umělců byli hudebníci, z některých se díky této síti staly hvězdy světového formátu.
Po nástupu Facebooku, Instagramu a Snapchatu popularita MySpace rapidně klesala a příliv nových uživatelů se zastavil. Naopak ti existující síť houfně opouštěli. Pro představu: v době největší slávy měl MySpace 1600 zaměstnanců, v roce 2018 jen 150, v roce 2005 jej společnost News Corp. koupila za 530 milionů dolarů, v roce 2015 pak společnost Specific Media za pouhých 35 milionů dolarů. I tak na ní bylo ještě v roce 2018 registrováno 14,1 milionu umělců a nahráno 13 000 nových hudebních skladeb denně (zdroj dat, v angličtině).
Z více než 50 milionů různých skladeb je velká část nenávratně pryč. A dost možná je to i poslední „hřebíček do rakve“ první opravdu velké sociální sítě.