Strategický manévr Red Bullu možná vypadal riskantně, ale dával smysl. Ricciardo byl v posledních kolech rychlejší než dvojice mistrovského týmu v čele závodu. Lewis Hamilton jakoby nestačil, Nico Rosberg jen kroužil těsně za jeho zadním křídlem a Australan, který měl jednu chvíli ztrátu přes deset vteřin, si již mohl na zadní křídlo mercedesu téměř sáhnout.
Proto se tým pokusil o tzv. „undercut“ - to povolá svého jezdce do boxů dřív a než se stačí jeho soupeři na dráze probrat a zamíří také k mechanikům, najede si na nových pneumatikách takový náskok, že se vrátí z boxové uličky za ním. Mercedes ale neplánoval, že něco takového dopustí.
Jakmile se Ricciardo objevil zpátky na trati, jakoby Hamiltona s Rosbergem polila živá voda. Okamžitě zrychlili. Navzdory už notně sjetým pneumatikám zajížděli lepší časy než Australan, a když se o šest kol později vynořil Hamilton z uličky, byl daleko před nejbližším soupeřem. A Rosberg stejně tak. O zázrak ale nešlo, uprostřed závodu nasadil nejlepší tým posledních let úspornou strategii a motory měli jezdci přepnuté do úsporného režimu. Při pokusu Ricciarda dostat se vpřed tak měli dost prostoru, aby přidali výkon. A ujeli mu.
Výsledky závodu najdete ZDE |
„V jednu chvíli se zdálo, že můžeme soupeřit s Mercedesem,“ popisoval třetí jezdec průběžného pořadí šampionátu. „Mysleli jsme, že možná mají problémy, a tak jsme to zkusili. Jenže oni pak jednoduše zvýšili otáčky. Bylo to pro nás dost nečekané. Jakmile jsem vyjel z boxů, nebylo o co bojovat, byli někde jinde.“
Sympatický závodník se vrátil i k momentu, kdy se na startu málem dostal do vedení. Opticky v něm dokonce chvíli byl. „Ve vrcholu první zatáčky jsem byl ve vedení, jenže potom se jeden z mercedesů prosmýkl kolem mě. Nemohl jsem je vidět, měl jsem je ve slepém úhlu. V druhé zatáčce měl potom Nico lepší výjezd a najednou jsem byl třetí,“ dodal Ricciardo.