Slovensko zůstalo na šampionátu o pět dnů déle než Češi, kteří nepostoupili ze skupiny. Los je však poslal proti úřadujícím mistrům světa, čili proti jednomu z největší favoritů.
A nechytili začátek, první gól dostali po pár minutách, druhý v závěru poločasu. A to ještě Kozáčik zlikvidoval Özilovi pokutový kop.
„Soupeři jsme to ulehčili. Byli jsme málo agresivní, na hřišti rozháraní a oni toho využili. Jak Němci vedou, těžko se s nimi hraje,“ řekl Kozák po utkání do kamer Slovenské televize.
„Kdybychom v první půli hráli jako po přestávce, kdy jsme byli aktivní, tak to možná vypadalo jinak,“ povzdechl si stoper Ján Ďurica.
Na něm bylo znát, jak ho porážka mrzí, štve. V televizním rozhovoru těžko hledal slova. „Mrzí nás to hodně, mohli jsme ze sebe dostat víc.“
Neopakoval se tak scénář z květnové přípravy v Augsburgu, kde Slováci protivníka zaskočili a na silně podmáčeném hřišti vyhráli 3:1.
„Dva zápasy s Německem, jedna výhra, jedna porážka, to je přece dobrá bilanci,“ říkal trenér Kozák s úsměvem.
„Každopádně ta příprava dnešní zápas ovlivnila. Němci si dali větší pozor a my to nezvládli,“ podotkl Matúš Kozáčik, jeden ze tří hráčů Plzně, kteří nastoupili v základní sestavě.
Záložník Hrošovský a útočník Ďuriš dostali šanci po dvou zápasech - proti Rusku a Anglii nehráli. Do osmifinále proti Němcům nepustily některé Slováky zdravotní potíže.
„Ve fotbale se to stává, ale zranění určitě nebyla příčinou porážky. Tak nastoupili jiní hráči a ti patřili k nejlepším,“ zdůraznil Kozák.
„Německo se na mistrovství rozjíždělo ztěžka. Ale je to turnajové mužstvo, které ví, kdy má zabrat. Až zápasem s námi pro Němce šampionát začal. Celé utkání měli pod kontrolou, předvedli se ve velké stylu,“ řekl slovenský trenér.
Na šampionát bude mít jen krásné vzpomínky. „Pro nás byl celý turnaj fantastický. Přál bych všem našim trenérům, aby to zažili. Aby naši hráči na sobě pracovali a měli vysoké cíle, aby prožili to co my. Bylo to úžasné, hrát na takových stadionech, prostě krásné dva týdny. Je to zážitek na celý život,“ poznamenal kouč.